Forsendelse i DK kr. 75.

Jens Jacob Bregnø Gipsmodel: figur af Faun med ænder

Pris: 5.500,- DKK pr. stk.

Varenr: 94902

Beskrivelse: Jens Jacob Bregnø Gibs model figur af Faun med ænder eller gæs. Model til Dahl Jensen figur lavet i porcelæn hos Dahl Jensen nr 1198 Pan med ællinger. Måler 25 cm høj. Vi har den også som bronzefigur. I fin stand, med et par små afslag.
Jens Jacob Nielsen Bregnø (9. februar 1877 i Horsens ved Hedensted – 26. marts 1946 i Søborg) var en dansk billedhugger.

Bregnø blev oprindeligt uddannet snedker og billedskærer i Århus, men kom i 1898 i lære som stenhugger i Stockholm. I 1902 blev han ansat ved dekorationsbilledhugger Hans Lamberg-Petersen i København, hvor han var til 1905. Derpå fulgte frem til 1908 studierejser til Italien, Frankrig, Tyskland. Han var bl.a. påvirket af Michelangelo og Auguste Rodin. Han udførte mange kvindestatuetter i bronze og gips i 1920'erne og 1930'erne, som gjorde ham til en af samtidens mest reproducerede billedhuggere. Han udførte også fontæner og statuetter i bronze og porcelæn hos Bing & Grøndahl, ligesom han lavede stentøj hos Natalie Krebs og sølvarbejder for Kay Bojesen.

Han modtog i 1910 Eckersberg Medaillen.

Bregnø er begravet på Vestre Kirkegård i København.

Venligst email mail@klosterkaelderen.dk for forespørgsel og bestilling
%>